A tantárgy képzésben betöltött szerepe, szakmai tartalma, elsajátításának célja:
A tantárgy célja, hogy lehetőséget teremtsen a tanítás gyakorlására, olyan környezetben, ahol a körülmények lehetővé teszik az esetleges hiányosságok korrigálását.
Pedagógiai cél, elsajátítandó készségek, fejlesztett kompetenciaterület(ek):
A buddhista tanról képesek legyenek saját véleményt kialakítani, a buddhista kifejezéseket megmagyarázni, helyes vitakészség kialakítása
A tantárgy teljesítése alapján elvárt tudásszint:
A tantárgy teljesítése alapján elvárt szint, hogy a tanítványok tudjanak önállóan egy összefüggő 20 perces, jól felépített buddhista tanítást adni, valamint a megértésre törekvő, a tartalmi részre irányuló kérdésekre válaszolni.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt képességek:
Ismerjék az előadásokra való felkészülés alapelveit. Legyenek képesek összeszedetten és lényegre törően fogalmazni.
Az órák tartalmának meghatározása 14 alkalomra lebontva:
1. A tanítás hagyománya a korai buddhista hagyományban.
2. A Buddha által felvázolt személyiség teória (a ragaszkodás öt halmaza)
3. A Buddha által tanított pszichés erőforrások (szándék, késztetés, erőfeszítés, függő keletkezés láncolata)
4. A Freudi személyiség elmélet (ösztönök, ösztönkésztetések, életszakaszok)
5. A Jungi személyiség elmélet (libidóelmélet, perszóna, archetípusok)
6. Az Eriksoni életszakaszok (életen át tartó fejlődés)
7. A Rogers-i modell (elfogadás, feltárás, a segítő és a segített személy viszonya).
8-14. A diákok előadásai
A részidős képzés azonos tantárgystruktúrában és tartalommal, de alacsonyabb – szemeszterenként 7-8 – óraszámmal, több hallgatói egyéni munkával zajlik.
Feldolgozandó fogalmak, szakkifejezések:
Szkandhák, függő keletkezés, ösztön, késztetés, életszakasz, libidóelmélet, perszóna, archetípusok, segítségnyújtás