A tantárgy képzésben betöltött szerepe, szakmai tartalma, elsajátításának célja:
A Páli Kánon keletkezési körülményeinek és szerkezetének megismerése.
Pedagógiai cél, elsajátítandó készségek, fejlesztett kompetenciaterület(ek):
A szuttákban fellelhető tanítási módszerek és a célcsoport (társadalmi réteg) felismerése. Jelölési rendszerének ismerete, egyes kiemelt szuttarészletek magabiztos azonosítása
A tantárgy teljesítése alapján elvárt tudásszint:
Páli nyelvű kulcsfogalmak angol és magyar megfelelőinek beazonosítása, értelmezése.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt képességek:
A különböző jelentésrétegek elkülönítésének képessége.
Az órák tartalmának meghatározása 14 alkalomra lebontva:
1-3. A kurzus bevezetése, feladatok kijelölése; A Páli Kánon keletkezési körülményeinek ismertetése;
A Tipitaka szerkezetének ismertetése.
4-14. A kiválasztott szutták, szuttarészletek vizsgálata.
A részidős képzés azonos tantárgystruktúrában és tartalommal, de alacsonyabb – szemeszterenként 7-8 – óraszámmal, több hallgatói egyéni munkával zajlik.
Feldolgozandó fogalmak, szakkifejezések:
Tipitaka, szutta, vinaja, abhidhamma, szíla, dhamma, szamádhi, bhávaná