1. Módszertani áttekintés, a témakörök ismertetése, a fordítandó idegen nyelvű tanulmányok és egyéb források témáinak kiosztása, rövid megbeszélése. Kötelező és ajánlott irodalmak.Tudásfelmérés.
2. A BA madhjamaka tananyag, a bölcselet és gyakorlat kulcsfogalmainak rövid átismétlése elsősorban BA írásbelik kérdéseinek közös megválaszolásával és a BA előadások rövid kivonatának átbeszélésével.
3. A madhjamaka és a többi 3 fő hagyományrendszer (szarvásztiváda/vaibhásika, szautrántika, jógácsára) az indiai buddhizmus történetében. Főbb nézetbeli különbségeik, összefüggéseik, egybevetésük. Alosztályaik, mestereik, tanítványi láncolataik.
4. Madhjamaka eszmék a Páli Kánonban. Szunnya (p. suñña, szkr. śūnya), szunnyatá (p. suññatā,sz. śūnyatā), szabháva (p. sabhāva, szkr. svabhāva) és egyéb kulcsfontosságú madhjamaka fogalmak a páli nyelvű forrásokban.
5. A szvabháva (sz. svabhāva, páli: sabhāva) fogalom jelentésének fejlődéstörténete.
6. Indiai és tibeti madhjamaka irodalomtörténet lényegre törően. A leghíresebb indiai művek (Pl. Sántidéva, Kamalasíla, Dnyánagarbha főbb írásai) rövid tartalmi áttekintése.
7. A 2 igazság jelentésének alakulása a különböző ind filozófiai iskolákban, egybevetésük a madhjamaka konvencionális (vjavahára-szatja/szamvriti-satja) és végső igazsággal (paramártha-szatja).
8. A madhjamaka rendszer alosztályainak, eltérő nézeteinek áttekintése a prászangika Csandrakírti és a szvátantrika Bhavja/Bhávavivéka filozófiai vitájának elemzésével, eredeti szanszkrit nyelvű források felhasználásával. A prászangika sajátos tételei a tibetiek szerint.
9. Az episztemológiai-logikai iskola (pl. Dignága, Dharmakírti) néhány főbb kategóriájának, ill. elvetése a madhjamaka hagyományban. Nágárdzsuna, Csandra „tézis (pratidnyá)” nélkülisége, kettős tagadás/nem állító tagadás (praszadzsja-pratisédha, tib. med-dgag) stb.
10. Néhány lényegi madhjamaka tanítás logikai érveléssel való alátámasztása a későbbi ind és tibeti mesterek által. Pl. Csandrakírti és Tsong-kha-pa az üresség két fő aspektusáról részletesen: 1.minden jelenség üressége (dharma-súnjatá) –– négy ágú érvelés (csatuskóti), a keletkezés tagadása.
11. Az előző téma folytatása: 2. a személy üressége (pudgala-súnjatá) –– a 4, 5, majd a 7 ágú érvelés kialakulása stb...
12. A madhjamaka hermeneutika eredeti források alapján, elsősorban a tibeti grub-mtha’(sziddhánta) irodalom adatainak felhasználásával.
13. A „más-üresség” (tib.gzhan-stong) szemléletű madhjamaka hagyomány kialakulása Tibetben, sajátos eszméik egybevetése az „ön-ürességet” (rang-stong) valló indiai és tibeti mesterekéivel.Táranátha, Dol-po-pa stb. Nágárdzsuna: Dharma-dhátu-sztava (A valóság tartományának dícsérete) című műve.
14. A madhjamaka és a jógácsára hagyományrendszer főbb eszméinek összehasonlító tanulmányozása.