A tantárgy képzésben betöltött szerepe, szakmai tartalma, elsajátításának célja:
A tantárgy célja, hogy lehetőséget teremtsen a tanítás gyakorlására, olyan környezetben, ahol a körülmények lehetővé teszik az esetleges hiányosságok korrigálását.
Pedagógiai cél, elsajátítandó készségek, fejlesztett kompetenciaterület(ek):
Előadói stílusok megismertetése, a párbeszéd kialakításának képessége, az önkifejezés helyes módjának fejlesztése.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt tudásszint:
A hallgatók legyenek képesek önállóan összeállítani az előre megadott témában egy 20 perces előadást, valamint olyan felmerülő kérdésekre is tartalmilag is helyesen válaszolni, amelyek a Buddha tanításával ellentétes nézőpontot képviselnek.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt képességek:
A hallgató legyen képes különböző életkorú csoportoknak megfelelő tanátadást tervezni, felmérni a csoport érdeklődési körét, a buddhizmussal való kapcsolatát.
Az órák tartalmának meghatározása 14 alkalomra lebontva:
1. Bevezető gondolatok, a választásra kínált témák megbeszélése
2-14. Hallgatók előadásai
Feldolgozandó fogalmak, szakkifejezések:
Előadás tervezése, felolvasás, szabad közlés, metakommunikáció (hangszín, gesztikuláció), prezentációs eszközök