A tantárgy képzésben betöltött szerepe, szakmai tartalma, elsajátításának célja:
A meditációs gyakorlatok hatékony végzéséhez, mivel a meditáció a Három Kapu közül a tudathoz kapcsolódik, nélkülözhetetlen iskolázni a testet és a légzést is, melyek a test és a beszéd kapujához tartoznak.
Pedagógiai cél, elsajátítandó készségek, fejlesztett kompetenciaterület(ek):
Ellazult figyelem, önreflexió a gyakorlatokat mindenki a saját fizikai korlátainak megfelelően kell, hogy végezze, tehát tudnunk kell megfigyelni és elfogadni a korlátainkat és azok szerint cselekedni.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt tudásszint:
Az elsajátítandó anyag: a vezetékek uralásának öt gyakorlata a kapcsolódó pránájámával, a második jantracsoport öt gyakorlata a hozzá tartozó légző gyakorlattal valamint az akadályok elhárításának hosszú gyakorlata. A hallgatónak meg kell érteni a mozgás- és légzőgyakorlatok hatásmechanizmusát, mind a testre, mind pedig a tudatra gyakorolt hatásaikat, az ezekkel kapcsolatos tapasztalatok megélése.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt képességek:
Alapvetően fejleszti a mozgáskoordinációt, a légzés és a mozgás összekapcsolása lehetővé teszi a hatékony stressz-oldást, mind az egészségre, mind pedig a tudatra rendkívül jó hatással bír. A tudat szintjén segíti a fókuszálás képességét, valamint megnyugtatja a tudati olyamatokat, ezáltal előkészíti a meditációt.
Az órák tartalmának meghatározása 14 alkalomra lebontva:
1. Bevezetés, történelmi háttér (Csögyal Namkhi Norbu Rinpocse bemutatása)
2-3. Bemelegítő gyakorlatok és a Kilenc Tisztító légzés elsajátítása
4-5. Az ízületek lazításának öt gyakorlata
6-9. A Nyolc Mozgás megtanulása
10-12. Az Első Jantracsoport öt gyakorlatának megtanulása
13. Gyakorlás
14. Összefoglalás
Feldolgozandó fogalmak, szakkifejezések:
A gyakorlatrendszerhez tartozó tibeti elnevezések