A meditáció (bhávaná). Motiváció, előkészületek a gyakorlásra. Menedékvétel, a világi követőkre vonatkozó öt erény (szíla) megalapozása. A szeretetteljes jóindulat (mettá) felkeltése. A testhelyzet, fizikai előkészületek (nyújtó és lazító gyakorlatok). A test (kája) éber figyelése: a légzés, a négy testhelyzet (járás, állás, ülés, fekvés), a test minden
mozdulata, a test 32 része és tisztátalan volta, a testet alkotó elemek (föld, víz, tűz, levegő) feletti szemlélődés, a kilenc temetői meditáció és a halál elkerülhetetlensége. Az érzések (védaná) éber figyelése: a kellemes, kellemetlen és sem kellemes, sem kellemetlen érzés, hátráltató és előrevivő érzések. A tudatállapotok (csitta) éber figyelése: a szenvedés három gyökérokával (lóbha, dósza, móha) összefüggő tudatállapotok, a zavaró tényezők által eltérített tudatállapotok, az elmélyedések összeszedettsége és a megszabadulás emelkedett tudatállapotai. A tudat tartalmainak (dhamma) éber figyelése: az öt akadály (nívarana), az öt halmaz (khandha), az érzékelés külső és belső forrásai (ájatana) és az őket összekötő béklyók (szamjódzsana), a megvilágosodási tényezők (szamboddzshanga) és a négy nemes igazság (szaccsa) éber figyelése. A létezés három jellegzetességének (aniccsa, dukkha, anattá) folyamatos figyelemmel kísérése. A figyelem befelé, kifelé, és befelé-kifelé irányítása. A keletkezés, az elmúlás, a keletkezés elmúlás tényezőinek megfigyelése. A „puszta figyelem”. A megszabadulás.