A tantárgy képzésben betöltött szerepe, szakmai tartalma, elsajátításának célja:
A helyes viselkedésen alapuló, a káros környezeti hatások csökkentésére irányuló felelős magatartás kialakítása
Pedagógiai cél, elsajátítandó készségek, fejlesztett kompetenciaterület(ek):
A környezettudatos életmódra való igény felkeltése, az önfegyelem és kritikus gondolkodás fejlesztése.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt tudásszint:
A hallgató ismerje a gazdasági változások és a természeti környezet változása közötti összefüggéseket.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt képességek:
A kurzus során megismert és elsajátított jó gyakorlatokat legyen képes a saját életében, környezetében alkalmazni.
Az órák tartalmának meghatározása 14 alkalomra lebontva:
1-2. Buddhista ökológia és a 4 nemes igazság
3-4. A jelen, az antropocén korszak trendjei, posztindusztriális társadalmi folyamatok
5-6. A három tudati méreg intézményesülése
7-8. A nemes nyolcrétű ösvény ökológiai megvalósítása
9-10. A függő keletkezés tanítása, mint rendszerszemlélet
11-12. A középút és a mértékletesség
13. Buddhizmus és mélyökológia
14. Buddhizmus és permakultúra
A részidős képzés azonos tantárgystruktúrában és tartalommal, de alacsonyabb – szemeszterenként 7-8 – óraszámmal, több hallgatói egyéni munkával zajlik.
Feldolgozandó fogalmak, szakkifejezések:
Ökológiai lábnyom, fenntartható fejlődés, klímaváltozás