1. A lodzsong meditáció és a bódhiszattva gyakorlatok fogalma, a gyakorlatok típusai: a) rövid lodzsong, b) közepes lodzsong, és c) hosszú lodzsong. Fokozatos meditációs programok (lamrimmeditációk), amelyekben helyet kap a lodzsong. A négy mérhetetlen, a megvilágosodás tudata, önzetlen szándéka.
2. Thogme Szangpó élete és kora. A Harminchét bódhiszattva gyakorlat hódolatadó versei. A leborulás gyakorlata és az ülő meditáció viszonya. A Győztes, a Mára és gyermekeik
3. 37/(2), 37/1. vers: A Buddhák jelenléte a térben, a tudat lecsendesítése, tanulás, gondolkodás, meditáció. „Törekedjetek fáradhatatlanul”, a test, mint a tudat lakóhelye, hordozója. Lecsendesítés és összpontosítás.
4. 37/2. vers: tisztánlátás, belátás meditációja. A négy nagy elem. A három dinamikus elem és a három méreg megfeleltetése. Dinamikus egyensúly. Az én, az ego otthonának elhagyása. Szerzetes és világi ember. A szenvedés igazsága.
5. 37/3. vers: A tárgy nélküli lecsendesedés és a meditációs tárgyak szerepe. A meditáció négy szakasza. A „megfelelő csendes hely”. A tudat egyensúlya: érzés és gondolkodás összhangja. A helyes nézet, az erény. Igazi megértés, megvalósítás. A szenvedés eredete.
6. 37/4. vers: barátság, ragaszkodás, mulandóság / állandótlanság; a test és a tudat viszonya, otthon lenni a testben. Igazi otthonunk: a félelem nélküli hely. Tudatos elengedés. Én és a másik, önmagam és a testem. Szembenézés a halállal.
7. 37/5-6-7. vers: barátság, közösség, jó társaság. A halállal, állandótlansággal való szembenézés után a Három Menedék jelentősége, a menedékvétel „megerősítése”. Akárki / Valaki. Én-éntelenség.
8. 37/5-6-7. vers: A személy, az identitás hétköznapi és végső alapjai. Az én és a másik felcserélhetőségének a feltételei, csapdái. Tisztelet, szerénység – figyelem.
9. 37/5-6-7. vers: A létforgatag és a Három Menedék. Igazi menedék. Hogyan lehet menedék a változó, mástól függő önmagunk? Félelem a félelem nélküli helytől.
10. 37/8. vers: A tettek és következményeik: szenvedés. Erényes és erénytelen, jó és rossz, immár tudatos döntés eredményeként, nem csak belső, hanem én és a másik viszonylatában is. A három embertípus. A megfelelő motiváció, és a hozzá tartozó kilátások, perspektívák.
11. 37/9. vers: A három létforma a három belső világ: a vágyak, a belső formák és a tiszta tudat világa. (a meditáció négy szakasza); Állandótlanság, üresség, pillanatnyiság, és a tettek, a döntések értéke. A felelősség kérdése. A meditáció ragaszkodásmentes boldogsága.
12. 37/10. vers: Az anyák szerepe, és a továbblétesülések végtelen láncolata. Mindenki volt már mindenkinek az anyja és a gyermeke is? Anya és gyermek viszony ebben az életben, a körülöttünk változó világban. Rátapintani a megvilágosodás bennünk rejlő lehetőségére. A lények végtelen száma.
13. 37/11-12. vers: a szenvedés és a boldogság egymáshoz való viszonya. A boldogság: a nemszenvedés állapota. A boldogságra törekvés vagy a szenvedés elkerülése az erősebb motiváció? Amikor ellopják valaminket, valójában kit lopnak meg? Mit jelent a tolvajnak, ha ilyenkor megajándékozzuk? És ha előtte ajándékozzuk meg, mielőtt lopna?
14. Felkészülés az egy napos elvonulásra. Az alapgyakorlatok, és a szemlélődések technikáinak a megismerése, elmélyítése, egymáshoz viszonyítása