A tantárgy képzésben betöltött szerepe, szakmai tartalma, elsajátításának célja:
A tibeti művészet legfontosabb szakaszainak áttekintése és általános gyakorlata az ikonográfiában.
Pedagógiai cél, elsajátítandó készségek, fejlesztett kompetenciaterület(ek):
A tibeti meditációs gyakorlatok alapjául szolgáló vizuális támasztékok értelmezésének megértése, használatuk módszereinek elsajátítása.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt tudásszint:
A főként angol és német nyelven kiadott szakirodalom feldolgozása a század első felétől napjainkig.
A tantárgy teljesítése alapján elvárt képességek:
A helyesen értelmezett szimbólumok és ikonográfiai sajátosságok gyakorlati célú használata.
Az órák tartalmának meghatározása 14 alkalomra lebontva:
1. A nagy nyugati gyűjtemények kialakulása, fontosabb kiadványai és kutatói. Általános
ikonográfia.
2. Ikonográfiai rendszerek. Korai. ny-tibeti művészet 11. sz.-i falképek, Dungkar, Tabo.
3. 11. sz.-i ny-tibeti művészet, Alcsi és a kasmíri hatás, kisbronzok.
4. Korai közép-tibeti művészet Drathang, Salu és az indiai hatás. Thangkák és bronzok.
5. Korai nepáli művészet.
6. Khara-Khoto művészete.
7. Tibeti műv a Jüan és a Ming dinasztiák alatt.
8. Tibeti művészet a 13–15. sz.-ban.
9. Tibeti művészet és a Szakja rend. A Ngor kolostor.
10. Festészeti stílusok a 15. sz. után.
11. U.a. és nepáli művészet.
12. Tibeti művészet a Qianlong din. alatt.
13. Tibeti művészet a 18. sz.-ban
14. Új festészeti típusok kialakulása.
Feldolgozandó fogalmak, szakkifejezések:
Ikonográfia, Dungkar, Tabo, Alcsi, Drathang, Salu, thangkha, Khara-Koto, Ngor